Aan de slag met je klas

Groepsdynamiek en sociale veiligheid
op school

Er speelt iets in jouw klas, je voelt het en weet niet wat het precies is en je hebt geen idee wat je kan doen om hierin beweging te brengen. Heb je het idee dat: 

  • Leerlingen worden buitengesloten?
  • Er onderling gedoe is waar je je vinger niet op kan leggen?
  • Kinderen zich niet veilig genoeg voelen om vragen te stellen?

Wij kijken graag met jou naar wat niet gezegd wordt, maar er wél toe doet in jouw klas. Een groepsopstelling waarbij elke leerling een poppetje voor zichzelf kiest en neerzet in de ruimte is een krachtige manier om dat wat onder water speelt in de klas aan de oppervlakte te brengen. Wij zijn ondersteunend aanwezig en dagen jou en je klas waar nodig ook uit om te delen wat de opstelling laat zien en wat dit teweeg brengt. 
 

Het leidt vaak tot mooie inzichten, ander gedrag en een betere sfeer in de klas. Leerlingen ervaren meer rust en veiligheid in de klas, durven meer zichzelf te zijn en voelen dat ze er óók bijhoren.  Het positieve effect is vaak ook merkbaar in de leerresultaten.

Wij zetten onze ervaring als groepsopsteller, docent en (team)coach graag in in jouw klas zodat jij als mentor en docent samen met de klas vanuit beweging kan ontwikkelen.

Groepsdynamiek en sociale veiligheid
op school

Er speelt iets in jouw klas, je voelt het en weet niet wat het precies is en je hebt geen idee wat je kan doen om hierin beweging te brengen. Heb je het idee dat: 

  • Leerlingen worden buitengesloten?
  • Er onderling gedoe is waar je je vinger niet op kan leggen?
  • Kinderen zich niet veilig genoeg voelen om vragen te stellen?
 
Wij kijken graag met jou naar wat niet gezegd wordt, maar er wél toe doet in jouw klas. Een groepsopstelling waarbij elke leerling een poppetje voor zichzelf kiest en neerzet in de ruimte is een krachtige manier om dat wat onder water speelt in de klas aan de oppervlakte te brengen. Wij zijn ondersteunend aanwezig en dagen jou en je klas waar nodig ook uit om te delen wat de opstelling laat zien en wat dit teweeg brengt. 
 

Het leidt vaak tot mooie inzichtenander gedrag en een betere sfeer in de klas. Leerlingen ervaren meer rust en veiligheid in de klas, durven meer zichzelf te zijn en voelen dat ze er óók bijhoren.  Het positieve effect is vaak ook merkbaar in de leerresultaten.

Wij zetten onze ervaring als groepsopsteller, docent en (team)coach graag in in jouw klas zodat jij als mentor en docent samen met de klas vanuit beweging kan ontwikkelen.

Groepsdynamiek en sociale veiligheid op school

Er speelt iets in jouw klas, je voelt het en weet niet wat het precies is en je hebt geen idee wat je kan doen om hierin beweging te brengen. Heb je het idee dat: 

  • Leerlingen worden buitengesloten?
  • Er onderling gedoe is waar je je
    vinger niet op kan leggen?
  • Kinderen zich niet veilig genoeg
     voelen om vragen te stellen?
 
Wij kijken graag met jou naar wat niet gezegd wordt, maar er wél toe doet in jouw klas. Een groepsopstelling waarbij elke leerling een poppetje voor zichzelf kiest en neerzet in de ruimte is een krachtige manier om dat wat onder water speelt in de klas aan de oppervlakte te brengen. Wij zijn ondersteunend aanwezig en dagen jou en je klas waar nodig ook uit om te delen wat de opstelling laat zien en wat dit teweeg brengt. 
 

Het leidt vaak tot mooie inzichtenander gedrag en een betere sfeer in de klas. Leerlingen ervaren meer rust en veiligheid in de klas, durven meer zichzelf te zijn en voelen dat ze er óók bijhoren.  Het positieve effect is vaak ook merkbaar in de leerresultaten.

Wij zetten onze ervaring als groepsopsteller, docent en (team)coach graag in in jouw klas zodat jij als mentor en docent samen met de klas vanuit beweging kan ontwikkelen.